Rumahuh ! hah héh hoh


<((((((((((((((((◕‿◕)
Hihiw bingung mau nulis apa yang berbobot. Setiap hari bisanya Cuma bisa curhat-curhat aja disini.

Tadi aku latihan L*****a. Sekarang garapan aku beda. Aku murtad lagi tadinya kecapi terus ke ngawih dan sekarang ke tari hihi 😀 . Bukan karna apa-apa sih tapi ya pengen aja, pengen bisa nari. Awalnya emang iya tertarik banget sama kecapi tapi karna susah banget ternyata main disitu untuk sementara pindah ke vokal dan kalo yang sekarang emang bener-bener pengen sama tari.

Bukannya nggak tau diri ya tapi apa salahnya aku coba? Kalo kita terus berfikiran kayak gitu kapan mau majunya. Kayak temen aku. Sebenernya dia pengen banget gabung di tari tapi dia minder dan dia bilang dia ga bisa nari lah, ga cocok lah, tau diri aja lah. Yah payah banget statement nya dia. Kalo aku sih bodo amat orang mau bilang apa, yang penting aku suka dan bisa.

Galau banget nih malem ini. Aku dilema. Tanggal 6 itu libur kan ya, aku ikut pergi sama keluarga jangan ya? Masalahnya kalo aku ikut pergi berarti hari Sabtunya aku ga latihan. Kan nggak enak, aku kan baru masuk di garapan baru masa uda bolos lagi aja :/ ih bete. Terus aku harus gimana dong? Masa keluarga aku liburan terus aku di kostan aja L kira-kira kalo aku bolos téh Anit kecéwa nggak ya? Terus temen-temen yang lain bakal mikir apa ya?

Bentar lagi kan ada pagelaran. Tapi aku sebenernya nggak lebih mentingin pagelarannya sih, tapi ilmu sama pengalamannya. Nggak masalah banget kalo aku nggak ikut mintonin,beda pas waktu aku masih di kecapi. Kecewa banget deh pas aku gabung dilingkungan itu. Ngerasa nggak di anggep. Padahal itu masih awal dan pertama banget aku suka sama seni Sunda yaitu kecapi tapi aku malah dikecewain sama orang-orang yang ada di dalamnya. Udah lah jangan terlalu dibahas. Yang lalu biarin aja lewat. Life must go on. Tadinya dari situ aku uda ga mau lagi gabung di L*****a, tapi aku mikir, rugi banget gila! Cuma gara-gara hal sepele kayak gitu keinginan aku untuk pengen punya kaparigelan harus dikubur hidup-hidup. Itu adalah masa-masa galaunya gw banget.

Bener banget yang dibilangin senior-senior khususnya téh Anit. Gabung dilingkungan kayak gini haru tahan banting. Cape hati pangpangna, cape fisik mah geus puguh. Gabung dilingkungan kayak gitu jangan pake hati, lebih pake logika, disini hati nggak berlaku. Kalo masih tetep pake hati lo ga bakal bisa maju-maju, pundung lah, nyeuri haté lah, geus teu aneh éta mah.

Aku bete juga nih kontak ym aku Cuma ada 4 orang L jadi sepi banget. Ga ada temen ngobrol. Ya ampun kasian banget hidup aku. Oiya besok kan Minggu. Janji Sere. Kecewa juga deh sama dia. Dia ga bisa nemenin belanja. Ish! Egois banget ternyata. Sama Eka aja kali ya? Tapi ga asik banget kalo cuma berdua. Lagian si Eka juga ga bisa ngasih pendapat sama sekali tentang apapun apalagi fashion. Selera kita beda!

Tugas. Ya ampun Bu Ujang jahat banget sama aku. Dia nggak nge data aku buat minta tugas sama Pak Dingding. Dia ngira aku tuh ikut nonton Rumentang Siang pas tanggal 18 Maret. Tapi kan dalam hal ini bukan waktunya mengira-ngira. Kenapa dia nggak ngejarkom ke semua anak? Aku sama sekali nggak dapet jarkoman tau. Alhasil aku nggak dapet tugas dan otomatis nggak dapet nilai. Tapi aku usahain deh besok Senin aku minta sendiri tugasnya sama Pak Dingding. Sekarang Fonologi. Tugas harus dikumpulin hari Senen besok. Baru dapet berapa coba kata-katanya? Sunda, Indonesia, Inggris. Susah tau mikirin kata-kata kayak gitu, sora bilabial, apikodental, palatal sama velar. Huh udah nggak diraguin lagi deh paling males sama matkul ini.

Dari kemaren sampe sekarang kayaknya ngeluh terus deh aku. Rumahuh … (─‿‿─)

Advertisements

Dari Begadang Sampai Begadang Lagi(~ ̄▽ ̄)~


Jam 9.12 waktu Indonesia bagian barat aku bangun. Maklum sanés hartosna kuring kedul bangun pagi, emang uda tradisi mun lagi “dapet” pasti kieu. Kapan lagi kan bisa bangun siang-siang… Cuma sebulan 7x hehe. Pas bangun asli sumpah maleeeeeeeeeeeeeeeeeeeees pisan! Tiba-tiba aya sms ti si Beti Laponte foto téh kudu anggeus isuk TITIK! Halah siah kuring jangar harita! Jaba acan noél-noél pisan éta poto karék di wilah-wilah nu goréngna hungkul. Heug siah kéhéd. Buru-buru kuring lumpat ka kostan si Dika Adonan. “A, atulah buru pang edit keun fotona… besok harus uda jadi a,,,”. Tapi tetep wéh si aa nyantai. Hih beuki keheul wéh urang!. Ya emang sih kuring ogé ngerti manéhna keur riweuh ku skrisipna tapi kan mun ieu gawéan téu anggeus ngkéna nu kéuna kuring. “A, hayu bantuan atulaah.. tenang wéh da dibayaaaar..”. si aa langsung beunta. Ah shit naha maké ngadadak deui ieu ngan dibéré sababaraha poé. Nya berarti wayahna wéh mun dikerjakeun kilat kieu pastina hasilna ogé abstrak. Tapi baé lah nyantai wéh kumaha engké.

Nah nu nga sms teh lain si éta hungkul, loba ternyata. Aya nu ngajak kadieu lah, kaditu lah. Si Eka ngajakan latian nyényong, si séré ngajak shopping, si Ela jeung Isty ngariweuhkeun tugas fonologi nu can réngse, ieu deui si Ai Karlina ngajakan kawonajaan. Hadeuuh jangar urang. Tapi pangpangna mah ieu yeuh si poto-poto kéhéd. Caritana rengsé nya ieu téh ngeunaan foto da si aa nu nanggung jawabna, éh pas kari rep nepi kostan ujug-ujug aya nu ngetok panto “Unuuuuy….unuuuuy..” jol si sere!. Oh Neptunuuuuus!. Manéhna ngajakan kongkow jeung si Eka. Dina haté mah haro pisan tapi maksaan waé jalan. Padahal kuring téh keur loba gawé. Keur rieut. Nya tapi ahirna mah cap cus ogé jeung éta budak alatan kuring dipaksa jeung di ancem mun kuring teu miluan jatah traktiran kuring ti si Eka bakal di bérékeun ka si sere. Nya heuuuh! Hayu lah cap cus!

Geus wéh nya…. gara-gara kongkow tugas terlupakan, poto terabaikan, kesempatan di piceunan. Ka kings caritana mah. Muter-muter wéh ningalian sapatu uchul-uchul pisun. Tapi lila bener éta si sere nu niat meuli sapatu milihna. Nepi ka cangkeul bujur. Egois pisan éta budak, kuring ménta ditemenin meuli tas hari Minggu meuni embung. Giliran manéhna ménta ulin urang ladenana. Iraha sih urang nyebut henteu? Huh. Bete. Tos nya ngomongkeun batur. Urang balik deui. Si aa jol sms “hayu ngerjakeun poto”. Hah! Ih naha? Ai sugan téh geus dikerjakeun ku manéhna ti tadi. Ya Alloh, berarti kuring kudu buru-buru balik ka kostan tapi si Sere lila keneh milihan sapatuna, geus wéh urang delékan manéhna. Abis uda kesel sih _ . Hapunten nya Ser hehe ini Cuma curhat kok. Tapi selama perjalanan pulang kita ketawa terus ngomongin tentang mata dan saling ngehina satu sama lain wkwk. Entah kenapa ya meskipun mereka (Eka Sere) itu sering bikin aku kesel tapi mereka itu sering banget bikin aku ketawa haha (╯▽╰) , makanya aku nyaman banget sama mereka.

Abis nyampe kostan aku langsung mandi “gejebar… gejebur….” gitu deh suaranya kira-kira. Terus langsung ke kosta si Dika Adonan. Dan ternyata dia lagi ngerjain fotonya. Dan nyampe sekarang belom kelaaaar (_) hwaaaaaa…. gara-gara ga bisa nemuin tombol “next” buat ngeburning. Ini tuh uda jam setengah 12 tapi belom kelar juga…. hwaaa pengen nangiiiiis (_). Kayaknya malem ini bakalan begandang lagi deh kayak malem kemaren L padahal aku cape banget. Kamari begadang ayeuna begadang ogé. Ya Alloh kumaha ieu tacan rengsé? Bantosan si aa milarian tombol “next” na ya Alloh. Amin.

Hmm… sanajan dugi ka detik ieu gawéan kuring tacan rengsé boh éta poto boh éta tugas tapi kuring kudu tetep optimis.


 

FONOLOGI


Meuni ku lieur ngapalkeun FONOLOGI. Ngahaja maca ayeuna UTS téh kantun ngétang waktos. Tibatan ripuh engkéna mending ngapalkeun ti ayeuna tapi tetep waé hésé da loba garapanana. Mumpung haneut kénéh urang pedalkeun waé kabéhanana ayeuna kalawan ringkés, jelas tur padet. Check this out! _

 

  1. Wangenan

 

Urang mimitian ti wangenan okeh.! Perhatikeun! Tong sare!

Ehm… eeeeeeee, tuh kan poho! Naon sih? Kéla… mun teu salaaaah….

 

Fonologi (élmuning sora) ngandung harti élmungeunaan sora, pangpangna sora basa.

Tina basa Indonesia nya éta     Fonologi

Tina basa Inggris nya éta     Phonology

Tina basa Yunani nya éta     Phone=sora , logos=élmu

Jadi kacindekanana fonologi atawa élmuning sora nya éta bagian tina élmu basa anu maluruh jeung medar sora-sora basa, prosesna, selang surupna, katut parobahanana.

 

Numutkeun Ferdinand De Saussure fonologi téh aya 2 nya éta étik jeung émik.

  1. Étik, nya éta sora basa anu aya dina omongan (parole). Maksudna sora basa anu tos dikedalkeun kana baham, disebutna ogé sora fon.
  2. Émik nya éta sora basa anu aya dina pikiran atawa teu acan dikedalkeun (langue). Disebutna ogé sora foném

Kacindekanana yén fonologi téh nyoko kana ulikan fonétik (tata sora) jeung fonémik (tata foném).

 

Tata sora (fonétik) mangrupa élmu anu nalungtik sora-sora basa anu henteu ngabédakeun harti. Jadi, Fonétik nya éta bagian tina élmuning sora (fonologi) anu maluruh jeung medar sora basa tina ucapan, kumaha cara ngawanguna nepi ka jadi geteran hawa sarta bisa ditarima ku panguping.

Fonétik dibagi jadi 3 warna :

  • Fonétik Artikulatoris / organis nya éta anu maluruh jeung medar sora basa mekanisme pakakas ucap anu aya dina awak manusa waktu ngahasilkeun sora basa. Eusina medar perkara sora basa, cara ngahasikeunana, wujud sora basana, jeung parobahanana.
  • Fonétik Akustis nya éta anu maluruh jeung medar sora basa dumasar kana aspék-aspék fisikna salaku geteran hawa. Eusina medar frekwensi, geteranana, intensitas, amplitudo, katut timbrena.
  • Fonétik Auditoris nya éta maluruh jeung medar sora basa cara mekanisme panguping narima sora-sora basa salaku geteran hawa.

Tata foném (foném) nya éta mangrupa bagian tina fonologi anu maluruh jeung medar sora basa nu fungsional atawa foném, selang surupna, sistem katut pola-polana, parobahanana, jeung kamekaranana.

Kagungan élmuning sora (fonologi) :

  1. Gunana pikeun urang miboga kaweruh jeung kaparigelan dina nganalisis sora basa.
  2. Urang bakal parigel dina ngajarkeun basa anu aya patalina jeung ngaregepkeun, ngucap, nulis.
  3. Urang bakal weruh kumaha carana ngucapkeun sora nu merenah.

 

 

  1. PROSES KAWANGUNNA SORA BASA

Anapon prosés-prosés kawangunna sora basa :

  1. Prosés kaluarna sora tina bayah (paru-paru)
  2. Prosés ngucapkeun (fonasi), nya éta liwatna sora dina tikoro
  3. Prosés artikulasi nu mangrupa prosés ngawanguna sora basa ku artikulator
  4. Prosés baham irung (oro-nasal), nya éta prosés kaluarna sora ngaliwatan baham-irung.

 

  1. PAKAKAS UCAP

Aya 25 pakakas ucap, tapi kuring mung bisa nyebutkeun 3 sarta penjelasanana.

  • Bayah/Lungs/paru-paru

    Fungsina pikeun ngambekan. Aya 2 prosés, nya éta engap jeung ngarenghap. Engap téh nyeuseup sora/hawa kana bayah. Ngarénghap nya éta ngaluarkeun sora/hawa tina bayah.

  • Huntu/dentum

    Aya 2, huntu luhur jeung handap. Nu paling berperan nya éta huntu luhur.

    Huntu luhur + huntu handap = Déntal

    Huntu luhur + biwir handap = labiodéntal

    Huntu luhur + tungtung létah = apikodéntal

  • Biwir/labium

    Biwir luhur fungsina artikulator pasif. Biwir handap artikulator aktif. Mun sora nu dikaluarkeun tina antukna biwir luhur jeung handap disebutna sora Bilabial.

 

Sakitu pedaran ti sim kuring. Mugia aya mangpaatna kanggo nu maca (◕‿◕✿)

Hatur nuhun …

 

 


 

Blogger


Waw, gélo maenya ngoprék blog hungkul ti isuk nepi ka magbrib kieu.. édan. Ayeuna kuring percaya blogger-blogger pastina jelema nu eweuh gawé héhé. Éh kéla lain niatna ngahina tapi da emang enya piraku ngoprék tema hungkul kacida lilaaaaaa pisan… pédah seeur pilihan mawi. Hehe. Coba mun urang-urang nu riweuh horéam teuing nulis dina blog. Acan ngedit ieu, ieu, ieu. Akh ! . Tapi kuring ngaku yén henteu gampang nulis téh, boh nulis dina buku, komputer, internet, komo deui para blogger. Salut pisan lah ☺.

Hese nulis téh euy ! nepi ka cangkeul tarang, asa ripuh mikiran rék nulis naon ieu??? Tapi mun neleu ka batur asa garampil kitu. Komo nu Blog na téh réa ku gambar-gambar hirup jeung bari desaina téh aralus. Iiiih,,, uyuhaaaan ceuk urang téh. Meuni garetol kitu, meuni nariat nulis téh. Pas noong ka blog sorangan meuni tariis pisan brow -.- . Nu komen tara aya, aya nu nge-like tapi éta téh da kuring-kuring kénéh. Haduuuh.

Manawi didieu tingkat kacerdasan gedé pangaruhna nu matak jadi blogger geus kaasup hiji profesi. Nya heeuh atuh! Nu mulungan unggal poé ogé bisa jadi profesi, naha blogger henteu? Dimimitian ku hobi. Hobi, hobi, hobi. Kadituna bisa dijadikeun bisnis. Nah balik deui, nu ngarana profesi téh teu gampang pastina. Butuh hiji kaahlian nu bener-bener diwidangna. Kacindekanana edun lah para Blogger. d(-_-)b

 

 

 


 

JAGAT ALIT (Godi Suwarna, 1979)


Hareupeun kelir : kalangkang-kalangkang wayang

Kalangkang usik-usikan, kalangkang di obah-obah

Ieu rendeuk reujeung igel, ieu tincak reujeung ketak

Pulang-anting, pulang anting lebah dunya hideung bodas

Dongeng naon anu rék midang? dalang kawasa!

Aya raga nu tumamprak sanggeus campala noroktok

Sabot nungguan balebat, duh peuting ngajak ngalinjing

Renghap ranjug, renghap ranjug saméméh ajal ngolébat.

L A Y U N G (Aam Amilia)


Dina tulisan ieu kuring rék ngarésénsi ngeunaan carpon nu judulna LAYUNG nu ditulis ku Aam Amilia. Lets check this out!

SINOPSIS

Dina carpon ieu nyaritakeun ngeunaan hiji tokoh awéwé nu teu disebut ngarana. Barétona manehna téh kaasup awéwé nu teu beber, kungsi anclub kana leutak kahirupan, maksudna éta awéwé téh kapungkurna miboga dunya nu kelam (goréng). Ayeuna manéhna cicing di Panti Réhabilitasi Sosial swatsa anu diadegkeun ku Bu Gahar saparakanca.
Dicaritakeun Bu Gahar téh indungna kabogoh si Kuring, ngarana Kang Gandang. Manéhna mahasiswa S2. Patepung jeung si Kuring téh basa si Gandang keur nyieun panalungtikan ngeunaan panyakit masarakat di tempatna si Kuring.
Bu Gahar mindeng sok pidato nu esina ulah ngahukum jelema anu kungsi tisolédad dina hirupna jeung réa-réa deui nu hubunganana jeung éta. Tapi kanyataanana omongan anu sakitu amisna téh saukur na lalambé lantaran hubungan si Kuring sareng Kang Gandang teu di idinan.

 

Tema : Jelema munapék
Alur : Maju-mundur-maju
Latar :

Tempat : Di jalan, dina mobil taxi, di imah, di Panti

Waktu : isuk, beurang, peuting

Suasana : Sedih, kuciwa, bungah.

Panokohan
Kuring         : Sabar, bageur, geulis.
Gandang         : Bageur, nyaah ka indung, pinter, kasép.
Bu Gandang    : Munapék.